Classic FM
Playlist
Je hoort nu: Track
Componist: Componist
meer informatie

Luister ook naar de themastations van Classic FM

Adverteren

Als hét populaire klassieke radiostation biedt Classic FM non-stop klassiek voor iedereen. De luisteraar geniet 24/7 van licht klassieke muziek, met uitsluitend hoogtepunten uit het werk van bekende klassieke componisten, afgewisseld met (klassieke) cross-over muziek, afkomstig uit bijvoorbeeld films of musicals. Daarnaast zijn bekende artiesten als Ludovico Einaudi, André Rieu, Lavinia Meijer, Janine Jansen, Miloš en Remy van Kesteren regelmatig te horen.

Classic FM is te beluisteren via internet, kabel, satelliet, DAB+ en is overal te horen met de Classic FM app.

Classic FM heeft ook verschillende digitale themakanalen: Chill Out, Soundtracks en Opera. Deze kanalen met een gevarieerde muzikale invulling zorgen voor de juiste klassieke muziek op het juiste moment. Deze ‘online-only’ stations zijn te beluisteren via de website van Classic FM, maar ook via de app (Android en iOs) van Classic FM.

Programmaprofiel

Classic FM biedt 24/7 non-stop de beste klassieke nummers afgewisseld met het ANP-nieuws en weer. Daarnaast heeft Classic FM bijna elke avond een thema opgenomen in de programmering zoals: ‘Movies Monday’, ‘Classic FM in Concert’, ‘Feel Good Friday’ om het weekend in te luiden en op zondagochtend ‘Smooth Sunday Morning’. De week wordt zondagmiddag afgesloten met de ‘Classic FM Top 20’.

Luisteraarsprofiel

Met het format van lichte en populaire klassieke muziek bereikt Classic FM gemiddeld 650.000 verschillende luisteraars per week. Hiermee is Classic FM één van de grootste specials interest zenders van Nederland.

Classic FM is erg goed in te zetten voor campagnes gericht op doelgroepen vanaf 35 jaar. Nog beter zelfs als het om Hoger Opgeleiden en AB1 gaat. De verdeling man/vrouw is ongeveer 50/50. De luisteraar van Classic FM is actiever dan ooit met shoppen, reizen, internet en goede doelen. Bovengemiddelde interessegebieden zijn: kunst & cultuur, literatuur, antiek, wijn en economie/financieel. Een prachtig profiel dus!

Bekijk de infographic van Classic FM.

Daarom adverteer je op Classic FM

  • Classic FM is al jaren hét populaire klassieke radiostation van Nederland
  • Classic FM heeft een zeer loyaal luisterpubliek
  • Classic FM biedt een zeer kwalitatief umfeld
  • Classic FM bereikt welstandige en hoger opgeleide luisteraars met voldoende vrije tijd en geld
  • Classic FM biedt naast reguliere spotcampagnes ook uitgebreide crossmediale advertentiemogelijkheden
  • specifieke advertentiemogelijkheden per adverteerder zijn bespreekbaar voor Classic FM

Adverteren?

Wil je adverteren op Classic FM en/of classicfm.nl? Heb je een branded content idee? Wil je een stationsactie claimen of wil je meer weten over de mogelijkheden, neem dan contact op met onze Sales Manager Bas de Blok via 06-41068761 of sales@classicfm.nl. We gaan graag met je in gesprek en denken met je mee. Bekijk ook hieronder de diverse mogelijkheden om te adverteren.

Advertentiemogelijkheden

Branded content (non spot)
Branded content is een thematische mengvorm van reclame en redactie met een commercieel doel, waarbij zowel online als on air communicatie wordt ingezet. Als adverteerder kun je je merk optimaal laten aansluiten bij het station, een programma of bepaalde muziekstukken. We gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

Spot
Radio is een doeltreffend en buitengewoon betaalbaar medium. Wij zetten de belangrijkste redenen van de kracht van radio op een rij:

  • radio genereert snel een hoog bereik
  • radio biedt hoge trefkans
  • radio is snel en flexibel
  • radio is kostenefficiënt
  • radio is doelgroepgericht en luisteraars zijn erg trouw
  • radio is overal en altijd en is een realtime medium
  • radio is zapbestendig
  • radio is persoonlijk en staat dicht bij de consument
  • radio werkt ook bij een lage mate van aandacht
  • radio is een belangrijke aanjager voor online campagnes
  • radio is visueel
  • radio is multi-inzetbaar en impactvol

Bron: RAB

Met per week meer dan 650.000 verschillende luisteraars en een krachtig profiel mag Classic FM niet ontbreken in je radioplan. Wist je dat ruim 200.000 luisteraars per week online afstemmen op Classic FM en dat ze maandelijks meer dan 2 miljoen uren online luisteren?

Classic FM kan op verzoek een radiocommercial produceren. Neem vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden en de tarieven.

Online
Classic FM biedt naast reguliere zendtijd diverse commerciële online mogelijkheden, zoals op maat gemaakte contentpagina’s, winacties, nieuwsbrief of display advertising. Online campagnes sluiten goed aan bij de inzet van radiocommercials.

De Classic FM site heeft maandelijks meer dan 100.000 unieke bezoeken en de twee-wekelijkse nieuwsbrief heeft meer dan 16.000 lezers.

Display
Online display advertising is niet alleen geschikt voor het vergroten van naamsbekendheid, maar kan ook effectief zijn voor een conversiegerichte campagne. Op de site van Classic FM zijn diverse banners mogelijk. De resultaten van een display campagne zijn uiteraard volledig meetbaar.

Nieuwsbrief
Twee-wekelijks (op donderdag) ontvangen ruim 16.000 abonnees de Classic FM nieuwsbrief met de leukste acties en nieuwtjes op het gebied van klassieke muziek. In de nieuwsbrief is ruimte voor een button of kies voor het hoofditem in de nieuwsbrief (spotlight) om een campagne of actie onder de aandacht te brengen van de lezers. De nieuwsbrief heeft een zeer hoge openingsrate.
Liever een exclusieve nieuwsbrief? Vraag naar de mogelijkheden.

Tailor made
Denk hierbij aan een op maat gemaakte contentpagina, een win-actie of een advertorial gevuld met foto’s, video en een redactionele tekst. We denken graag met je mee.

Social (Facebook en Twitter)
Classic FM heeft een actieve en zeer betrokken community. De social kanalen kunnen worden ingezet ter ondersteuning van een campagne of om een actie mee te communiceren. Regelmatig scoort Classic FM de hoogste engagement rate onder de radiostations.

Video pre-roll
Voordat Classic FM in de online player start, kun je jouw boodschap overbrengen door middel van een pre-roll. Dit is een video-advertentie die de digitale bezoeker te zien krijgt alvorens de muziek van Classic FM te horen.

Classic FM app
Ruim 185.000 fans hebben de Classic FM app gedownload. Vraag naar de mogelijkheden om te adverteren in de app.

Digitale stations
Met de digitale themastations Chill Out, Soundtracks en Opera wordt de doelgroep optimaal bediend. Vraag naar de mogelijkheden.

Bekijk de tariefkaart van Classic FM. We hebben uiteraard ook een aantal aantrekkelijke pakketten voor je samengesteld.

Bekijk de aanleverspecificaties.

Om dit element te tonen dien je cookies te accepteren voor Classic FM. Dit kan in verschillende niveaus. Klik hier voor meer informatie.